Actueel
Nieuwsoverzicht

Wat wil de leerling leren?

De afgelopen twee jaar heeft Marianne Bodde veel leerlingen geïnterviewd over het vak Engels om te onderzoeken of ze leren wat ze willen leren. Uit praktisch alle interviews bleek dat dat vaak niet het geval is en dat voorkennis en leerwensen zelden door de leerkracht worden geïnventariseerd. Positief is wel dat alle  geïnterviewden Engels leuk vinden en graag meer willen leren, de aanleiding om het belang van doorlopende leerlijnen nog eens te bespreken. (JSW, oktober 2020)
 

Wat wil de leerling leren?

In dit artikel beschrijft Marianne Bodde het belang van een goede (doorlopende) leerlijn. Eigenlijk beschrijft zij drie leerlijnen: de leerlijn in de (basis)school, de leerlijn naar het voortgezet onderwijs en de individuele leerlijn. Ze geeft drie tips voor een goede aanpak om Engels in de basisschool te versterken. Het lezen waard! https://spelenmetengels.nl/wp-content/uploads/2020/11/wat-wil-de-leerling-leren-jsw2020.pdf